Creación de un entorno de programación colaborativo orientado a niños entre 4 y 6 años que fomente el pensamiento lógico-matemático y la solución de problemas

Estado: 
Número de proyecto: 
834-B5-A04
Vigencia:
De 01/Jul/2015 hasta 30/Jun/2017

Objetivo:

Crear un entorno de programación colaborativo para niños entre 4 y 6 años, sin experiencia previa de programación, que fomente el pensamiento lógicomatemático y la solución de problemas.

Investigador principal
Kryscia Ramírez Benavides

Colaboradores
Luis Alberto Guerrero Blanco
Kryscia Ramírez Benavides

Unidad académica base
Centro de Investigaciones en Tecnologías de la Información y Comunicación (CITIC)

Unidades académicas colaboradoras
Escuela de Ciencias de la Computación e Informática (ECCI)

Publicaciones asociadas

User Experience in Communication and Collaboration Platforms: A Comparative Study Including Discord, Microsoft Teams, and Zoom

Descripción:

Due to the measures imposed to prevent the spread of the virus during the COVID-19 pandemic, how education and work communications are carried have changed. An increase in video conferencing and meeting applications is noticeable. In this research paper, we describe the results of a user experience evaluation of three widely used platforms: Discord, Microsoft Teams, and Zoom. Through the User Experience Questionnaire (UEQ) application, it was determined that Discord is better in aspects not related to tasks and provides an above-average UX. On the other hand, zoom excels when it comes to tasks, but in conjunction with Microsoft Teams, it delivers below-average UX.

Tipo de publicación: Book Chapter

Publicado en: Lecture Notes in Networks and Systems